A Star Is Born #recenzia

Film “A Star Is Born” je rozhodne jedným z najlepších filmov roka 2018, nie je nad čím rozmýšľať. Veľa som od filmu nečakala, aj keď tam hrá Lady Gaga, ktorú milujem. Len som sa tešila, že ju tam uvidím. Veď predsa nikdy nehrala v tak veľkom filme. (Veľké prekvapenie pre mňa bolo vidieť ju bez make-upu. Je to fakt pekná baba!) Bradley Cooper a jeho doterajšie postavy vo filmoch neboli ktovieaké dobré a navyše, toto je štvrtý remake toho istého príbehu. Áno, existujú ešte 3 predchádzajúce filmy “A Star Is Born”. Posledný vyšiel v roku 1976, v ktorom hrala Barbra Streisand. Aj napriek tomu, že sme tento film mohli vidieť aj predtým, táto verzia je tou najlepšou. Ukazuje na to ako niektorí ľudia jednoducho nemôžu prekonať svojich démonov. Nie všetci môžu mať šťastné konce.

Poďme si predstaviť hlavné postavy. Bradley Cooper – Jackson Main – country rock hudobník, ktorý je ťažkým alkoholikom. V prvých záberoch filmu môžeme vidieť ako je Jackson mimo, zatiaľ čo sa pokúša odohrať koncert. Nie som Bradleyho fanúšičkou a zo začiatku ma to nudilo, bol to moment, kedy som si pomyslela, že to bude asi nič moc. Predchádzajúce remaky som nevidela, takže som nevedela, čo od toho očakávať. Začala som však rozumieť tomu, že je to neuveriteľne zlomený muž, ktorý, pre akýkoľvek dôvod, nie je schopný poraziť svojich vnútorných démonov, aby zlepšoval svoju kariéru a plnil si sny. Nasledujúca scéna v podstate predpovedá koniec,nie je všetko tak pekné ako vidíme na bilboardoch, ktoré nám ponúkajú pekný pohľad na Jacksnov osud. Vtedy mi došlo, že to šťastný film asi nebude.

V nasledujúcej scéne sa objavila Lady Gaga a moje očká sa rozjasnili. Stephanie stvárňuje Ally, ktorá sa snaží stať sa umelcom, ale žiaľ sa jej nedarí uspieť v hudobnej kariére. Je mega talentovanou, veď samozrejme, je to Lady Gaga. Ale Ally nemá žiadne šťastie a Jackson – zlomený muž, ktorý nemá vášeň pre život, sa rozhodne sústrediť svoju pozornosť na dievča, ktoré stretol v bare a pomôcť jej dostať sa do hudobného priemyslu.

Jackson a Ally sa do seba zaľúbia a my získavame krásnu love story. Ally a jej kariéra naberie veľký vzrast, o ktorom Jackson ani len nesníval. Samozrejme, so zvýšenou slávou, peniazmi a podobne, Jackson a Ally začínajú mať vo vzťahu viac a viac problémov. Časom získava Ally vlastného manažéra, ktorého Jackson nemá veľmi v láske. Zarážajúce pre mňa bolo to, ako sa Ally zrazu stala pop speváčkou. Z pôvodnej country speváčky sa mihnutím oka stala pop ikona.

Film je obohatený krásnymi pesničkami, či už v podaní Ally, Jacksona alebo obidvoch. Ally v ďalších scénach nahráva album a je nominovanou na cenu Grammy. Pri preberaní Grammy sa Jackson poserie, pretože je totálne na mol. Vie, že toto nie je typ hudby, ktorý by mala Ally robiť. Jackson vie, že v hĺbke svojej duše nie je Ally šťastná. Tu chcú tvorcovia poukázať na to, ako človek dokáže stratiť sám seba, svoju dušu len preto, aby ochutnal slávu a úspech. Síce to nie je originálne, ale ok.

Posledná scéna filmu A Star Is Born, teda koniec, je to, čo robí tento film špeciálnym. Pre viacerých to bol šok, hlavne pre tých, ktorí nevideli predchádzajúce verzie tohto filmu. Pre mňa to bol veľký šok, aj keď mi taký koniec napadol v strede deja. 😀 Tento film je pôvodne o sláve, o dosahovaní svojich snov, o tom aké to je byť slávny a super úspešný, ale toto všetko však nemusí byť riešením tvojich problémov. Podľa mňa verzia 2018 nie je o tom. Tento film v sebe skrýva temnú správu, ktorá odkazuje, že nie všetci sa dokážu zlepšiť a žiť šťastne do konca života.

Ale prečo len nebol ten Jackson šťastný, však? Veď mal fanúšikov, stretol a zamiloval sa do úžasnej osoby, pomohol jej s kariérou, čo viac si človek môže priať? V tomto prípade nič. Nezáleží na tom, čo by sa stalo, Jackson bol jednoducho odsúdený k zániku. Jeho démoni a problémy boli hlboké. Je ťažké ho zmeniť, tak ako aj mnoho ľudí v reálnom živote. Bohužiaľ.

Koniec. Namiesto nehody v aute či na motorke alebo utopenia sa ako v predchádzajúcich verziách, “vidíme” len bezvládne telo visiace zo slučky so psom, ktorý smúti za svojim pánom. Je to smutný a dojemný moment, hlavne keď to zistí Ally, ktorá práve koncertovala. Na konci vystupuje s nádhernou pesničkou, ona aj publikum si uvedomia, že Jackson a veľa ľudí na tomto svete trpia a potrebujú lásku, potrebujú poradiť a potrebujú pomoc stať sa lepšími verziami samých seba a dúfať len, že jedného dňa porazia svojich vnútorných démonov.

V priebehu týždňa som na tento film bola dvakrát. Kino bolo plné a na konci neostalo ani jedno očko suché. Rozhodne odporúčam tento film! Songy si určite zamiluješ, ja som si album hneď kúpila na iTunes a nič iné nepočúvam. Lady Gaga hraje svoju rolu výborne, mohla by sa objavovať vo viacerých filmoch, má fakt talent! Bradley spieva nádherne a taktiež to výborne zrežíroval!

Ty si už videl film A Star Is Born? Aký máš na to názor? 🙂

Nikola
Volám sa Nikola a na projekte MYSLI INAK mám na starosti spravovanie sociálnych sietí, hľadanie citátov a taktiež som spoluzakladateľkou projektu. Milujem cestovanie, filmy, seriály, rada počúvam hudbu a zbožňujem anglický jazyk.