Ako sa nakopnúť na ranný tréning?

Neznášaš vstávanie kvôli svojmu rannému tréningu? Pre veľa ľudí je ranné cvičenie jednoduchšie, ako potom v priebehu dňa, ale nájdu sa aj takí, ktorí nemôžu nájsť motiváciu, ako opustiť svoju teplú, útulnu posteľ. Existuje však veľa spôsobov, ako sa dostať z postele a zacvičiť si. 

1. Zapni svetlo hneď, ako sa zobudíš

Hneď, ako vypneš budík, rozsvieť svetlo. Budeš sa cítiť oveľa bdelšie, ak budeš sedieť vo svetle. To ti pomôže prebudiť tvoje telo, takže sa budeš cítiť svieži a pripravený na ranné cvičenie.

2. Nemaj budík vo svojej blízkosti

Ak máš budík niekde na druhej strane izby, donúti ťa to vstať z teplej postele. Už ťa to nebude pokúšať vrátiť sa späť do postele – po toľkom úsilí, ktoré si vynaložil do toho, aby si vstal.

3. Nastav si 2 budíky

Ak bojuješ s myšlienkou vstávania po prvom upozornení, nastav si aj druhé upozornenie. Použi telefón na prvý budík a potom budík niekde ďaleko od seba na druhé upozornenie. Prvý budík ťa upozorní na to, že máš ešte 15 minút na to, aby si zostal v posteli, takže ešte pred tréningom si môžeš trochu zdriemnuť.

4. Zbaľ si svoje cvičebné pomôcky skôr, ako pôjdeš spať

Pred spaním skontroluj počasie a zbaľ si oblečenie, ktoré je pohodlné a vhodné. To ťa zastaví vyhovárať sa na zlé počasie, pretože už budeš pripravený.

5. Vyber si športové oblečenie, ktoré miluješ a úžasný zoznam skladieb

Budeš viac motivovaní k cvičeniu a vychutnáš si svoj ranný tréning viac, pretože budeš mať oblečenie, ktoré máš rád. Ďalší spôsob, ako sa motivovať, aby si si užil svoje cvičenie je playlist. Vytvor si taký playlist, ktorý máš rád a nabije ťa pozitívnou energiou.

6. Priprav si “brunch plán” po cvičení

Mnoho ľudí považuje za najjednoduchšiu motiváciu odmenu. Po cvičení si dopraj lahodný zdravý brunch.

7. Cvič so svojimi domácimi zvieratami

Ak máš psa, vezmi ho so sebou na ranný beh. Ľahko si môžeš povedať, že sa ti nechce a pôjdeš radšej zajtra, no štekajúci pes ťa donúti ísť hneď.

8. Zameraj sa na to, ako sa cítiš po cvičení

Keď sa zobudíš, namiesto toho, aby si sa sústredil na to, aký si unavený a ako teplo je v tvojej posteli, zameraj sa na to, ako sa budeš cítiť po cvičení. Budeš sa cítiť zdravší, motivovanejší a šťastný, čo je oveľa lepšie ako pocit tepla a pohody.

9. Zostav si plán a drž sa ho

Rešpektuj svoj plán ranného tréningu a zváž, či je nakupovanie jedla alebo práca do práce dôležitejšia ako cvičenie. Ak zistíš, že je tvoj tréning veľmi dôležitý, výhovorky už viac nebudeš akceptovať.

10. Niektoré práce sa počítajú ako cvičenie

Ak bývaš v dome, kde musíš v zime odpratávať lopatou sneh, pridaj to do svojho plánu pre ranný tréning. Znamená to, že spravíš prácu, ktorú si potreboval a to dokonca ešte predtým, ako pôjdeš do práce.

11. Uisti sa, že v izbe bude teplo

Je oveľa ťažšie dostať sa z postele, ak je v tvojej izbe zima. Preto sa uisti, že po zobudení bude v tvojej izbe teplo.

12. Cvič s ľuďmi

Ak si jediný, kto sa z tvojich priateľov dal na cvičenie a veľmi ťa to nebaví, je oveľa ľahšie s tým skončiť. Nájdi si skupinu priateľov, ktorí s radosťou cvičia a cvičte spoločne. Akonáhle si niekoľkokrát spolu zacvičíte, nebudeš s tým chcieť skončiť.

13. Spi v športovom oblečení

Ak ti ráno trvá príprava dlhšie, spi v športovom oblečení. Keď ti zazvoní budík, môžeš len vyskočiť z postele a ísť priamo vonku.

14. Predtým, než začneš, vypi šálku kávy

Veľa ľudí začína svoj deň so šálkou kofeínu a môže to pomôcť aj tebe. Pomôže ti to skôr prebudiť sa a pripraviť sa na deň.

15. Nepočúvaj výhovorky

Uvedom si, že tvoje výhovorky sú len výhovorky. Ty chceš, aby sa tvoj ranný tréning stal bežným a nie len príležitostným cvičením.

 

Nikola
Volám sa Nikola a na projekte MYSLI INAK mám na starosti spravovanie sociálnych sietí, hľadanie citátov a taktiež som spoluzakladateľkou projektu. Milujem cestovanie, filmy, seriály, rada počúvam hudbu a zbožňujem anglický jazyk.

Pridaj komentár