Pár tipov ako efektívne plánovať čas

Efektívne plánovanie času funguje dobre vtedy, keď večer v posteli nemusíte rozmýšľať nad tým, čo ste počas dňa nestihli urobiť. 🙂

Nie je to ale žiadna veda a pár tipov, ktoré aplikujete do bežného života, vám v tom hravo pomôže.

1. Čas a priority

Všetci máme počas dňa k dispozícii rovnaké množstvo času. Je preto dôležité si na začiatok určiť priority. Keďže sú čas a priority spojené nádoby, deň si rozdeľte do dvoch častí. Práca a oddych.

A photo by Jeff Sheldon. unsplash.com/photos/9dI3g8owHiI

2. Syndróm vyhorenia

Efektivita neznamená len zahltiť sa povinnosťami a pracovať čo najviac počas celého dňa. To, že pracujete deň a noc ešte neznamená, že vykonáte viac práce. Znamená to len, že viac pracujete. Aj keď by to pár dní mohlo fungovať, syndróm vyhorenia sa dostaví čoskoro.

photo-1470487274665-5c67dce2beca

3. Toggl

Pokiaľ to je možné, sledujete si čistý odpracovaný čas. Vhodná je na to táto aplikácia https://toggl.com/ kde stačí zadať na čom práve pracujete, spustíte časovač a vypnete, keď prácu ukončíte. Tak získate na konci dňa prehľad o tom ako dlho vám trvá napríklad vybavovanie mailov, telefonátov, či iných činností a nebudete mať pocit, že ste počas dňa nič neurobili.

4. Multitasking

Ten je niekedy viac na škodu ako úžitok. Lepšie je preto robiť činnosť sústredene a s plným vedomím. 🙂

A photo by Alejandro Escamilla. unsplash.com/photos/BbQLHCpVUqA

5. Deadline

Robia divy. Ak máte pred sebou horiaci termín, zrazu je možné prácu ktorá by normálne trvala mesiac, stihnúť za týždeň. Skúste si preto deadliny presunúť o pár dní skôr. Dobrý pocit sa rýchlo dostaví. 🙂

6. Pomodoro

Je jasné, že ak pracujete hlavou, dokonalo sústredený polovicu dňa nevydržíte. Veľmi efektívne pracuje s koncentráciou metóda Pomodoro (http://www.marinaratimer.com/) využíva striedanie intenzívnych pracovných blokov s pár minútovou pauzou, ktorú môžte využiť na prečítanie správ, prezretie sociálnych sietí, alebo si len oddýchnuť či niečo zjesť.

A photo by Sonja Langford. unsplash.com/photos/eIkbSc3SDtI

7. Rozdelenie úloh

Veľké úlohy si rozdeľte na menšie. Budete mať väčšiu radosť a chuť ďalej pracovať ak uvidíte že sa pomaly blížite k cieľu a nie je to len veľká masa povinností niekde v nedohľadne.

photo-1450101499163-c8848c66ca85

8. Zošit na nápady

Zaobstarajte si zošit na nápady. Všade kde vás prepadne nová myšlienka či nápad, zaznačte si ho. Ani neviete kedy a jeho zaznačením si v budúcnosti môžete ušetriť čas.

9. Oddych

Oddychujte naplno. Tak ako pracovný čas je potrebné vyhradiť si aj čas na oddych či zábavu.

photo-1445376804847-ad54874391b5

 

 

Volám sa Soňa a mám 24 rokov. Spolu s manželom spravujem malú firmičku, kde sa venujeme handmade. Obľubujem fotografovanie, písanie, tvorenie nových vecí, dobrú kávu, hudbu z Noisetrade a som rada že som tu 🙂

Pridaj komentár