The Haunting of Hill House #recenzia

Je opäť obdobie strašenia. V tomto období si rada pozriem filmy či seriály s halloweenskym nádychom. Cez víkend som sa rozhodla, že klasiky Hallloweenu nahradím niečím novým. Na Twitteri, Instagrame sa písalo len o jednom – The Haunting of Hill House. Každý ospevoval tento nový horor od Netflixu. Tak som si to pozrela. Tí, ktorí radi čítate knihy, tak viete, že ide o adaptáciu knižnej klasiky od spisovateľa Shirley Jackson z roku 1959 a v roku 1963 bol dokonca sfilmovaný.

Dej tohto seriálu nás zavedie do roku 1992 a rozpráva nám príbeh rodiny Crain. Hugha, Olivie a ich 5 detí. Pred 25 rokmi sa presťahovali do starého domu zvaného Hill House, aby ho rekonštruovali a predali. Časom sa však v dome začnú diať paranormálne veci. Deti vidia rôzne stvorenia, počuť zvláštne zvuky, postavy zažívajú snové vidiny, ktoré prekračujú hranicu reality. Postavy zažívajú psychické týranie.

V jednu osudovú noc sa stane niečo hrozné. Olivia zomrie zvláštnym spôsobom a Hugh je nútený dostať svoje deti do bezpečia. Po tejto scéne sa dostávame o 26 rokov neskôr. Niektorí členovia rodiny nie sú v stálom kontakte.

Steven je skeptik a spisovateľ, ktorý premenil ich rodinný príbeh na bestseller. Shirley vlastní pohrebný ústav. Theodora je terapeutkou, ktorá pomáha deťom a od detstva má zvláštny dar. Žije v hosťovskom dome sestry Shirley. Luke sa po ťažkom detstve uchýli k drogám a takmer celý život strávi na odvykačke. Jeho dvojča Nell je tá, ktorú celý život prenasledovala postava “s ohnutým krkom”. Nell je tá, ktorú minulosť dobehne ako prvú.

Keď rodinná tragédia opäť spojí takmer všetkých členov rodiny opäť dokopy, začnú hovoriť o tom, čo ich ranilo a po celé tie roky trápilo. Začnú rozoberať tému Hill House – čo všetko sa stalo, keď boli deťmi, kto bol vinný…

Poviem vám, že knihu som nečítala, ani som nevedela, že taká existuje. 😀 Pozrela som si to hlavne kvôli žánru. Aj keď prvá časť ma veľmi nepresvedčila o tom, že je to horor, keďže 45 minút sa nič nedialo a posledných 5 minút bum bum bum! 😀 Ale zapáčilo sa mi to, postupne sa to zvyšovalo. Musím povedať, že výber postáv je neskutočne výborný a Mike Flanagan spracoval tento seriál bravúrne. Každá časť tohto seriálu je z pohľadu niektorej z postáv a my pobehujeme medzi prítomnosťou a minulosťou. Časť je rozdelená na tú rodinnú a hororovú.

Seriál začína ukážkou z minulosti a my sa postupne zoznamuje s problémami každého člena rodiny. Ako som spomínala vyššie, tento seriál nie je veľmi užitočný pre milovníkov hororov. Napínavý dej je doprevádzaný typickými ľakačkami s hlasným zvukom.

Vadili mi niektoré scény z minulosti, pretože to podľa mňa bolo zbytočné a nezaujímavé. Záhadná noc v Hill House sa stáva dokonca mysterióznou. Rodina sa na ňu rozpamätáva a začína ju riešiť. Práve rozuzlenie tejto záhadnej noci bola pre mňa veľkým lákadlom a nevedela som sa dočkať poslednej časti. V predposlednej časti som sa začala báť konca, pretože táto časť bola zameraná na minulosť a neskutočne ma nudila. Posledná časť – koniec mi na hrôzostrašné predchádzajúce časti prišiel moc sladký. Najskôr sa bojím a pri poslednej časti plačem. 😀

Herci hrajú skvelo, dokonca aj detskí predstavitelia hrajú dosť presvedčujúco. Aj po technickej stránke je seriál v poriadku. Seriál má svoje chyby, ale uvedomuje si ich. Každý si v ňom nájde niečo svoje. Seriál sa mi zapáčil a neľutujem, že som si ho pozrela. Rozhodne odporúčam si ho pozrieť!

Nikola
Volám sa Nikola a na projekte MYSLI INAK mám na starosti spravovanie sociálnych sietí, hľadanie citátov a taktiež som spoluzakladateľkou projektu. Milujem cestovanie, filmy, seriály, rada počúvam hudbu a zbožňujem anglický jazyk.