FILM: Love, Simon #recenzia

V poslednej dobe je toho naozaj veľa. Z každej strany na nás číhajú témy homosexualita a problémy s dospievaním. Čo sa týka témy, je to v pohode. No zaujať len témou nestačí. Síce v šestnástich nie je ľahké priznať sebe samému a už vôbec nie je ľahké priznať ľuďom v tvojom okolí, že si gay, no coming out je v dnešnej dobe oveľa jednoduchší, než kedysi. Takýto problém má aj Simon Spier, hlavný hrdina filmu, ktorý začne prostredníctvom e-mailu flirtovať s anonymným spolužiakom skrytým pod prezývkou Blue. Nešťastnou náhodou sa ich online konverzácia dostane do cudzích rúk a hrozí im odhalenie. Prináša teda táto romantická komédia niečo originálne?

Ako nám Simon vo filme povedal, žije normálny život tak ako ty. Žije v peknom dome, má dvoch podporujúcich rodičov a mladšiu sestru posadnutú seriálom “Top Chef”. Je dobrým študentom a je členom dramatického klubu. Jeho najlepšími priateľmi sú Leah, Nick a Abby. Všetko je správne až na jednu vec. Ako hovorí Simon: “Mám obrovské tajomstvo”. Jeho tajomstvom je, že je gay. Priatelia ani rodičia o tomto tajomstve nevedia, no je si celkom istý, že jeho rodičia budú v poriadku a priatelia tiež. Bojí sa toho, ako sa všetko zmení a ako ho budú vnímať ľudia.

Keď niekto pod prezývkou “Blue” napíše príspevok o tom, že sa bojí povedať, že je homosexuál, Simon sa rozhodne mu napísať pod prezývkou “Jacques”. Dvaja teenageri začínajú korešpondenciu. Existuje veľa potencionálnych kandidátov a ako sa Simon posúva od jedného k druhému, premýšľa: “Ty si Blue?” Môže to byť ktokoľvek z nich. Jedným z krásnych aspektov “Love, Simon”, je to, že intimita, kvitnúca medzi týmito dvoma postavami, je založená na tom, ako sa navzájom o seba zaujímajú a podporujú cestu jeden druhého. Romantické pocity vychádzajú z duševného a srdcového spojenia.

Veci sa skomplikujú, keď sa na scéne objaví člen dramatického klubu – Martin. Objavil totiž tajné správy medzi Blue a Simonom. Keďže vedel, že Simonovou najlepšou kamarátkou je Abby, začal ho vydierať, aby mu ju pomohol dostať, inak sa správy dostanú na verejnosť. Martinova manipulácia vedie Simona k obrovskému zmätku, zraneniu pocitov emocionálnemu chaosu. Pritom všetkom Simon rozmýšľa, čo urobiť, aby ochránil identitu Blue.

Prvý film od FOXU?

Berlanti veľmi dobre chápe teenegerov. Chápe mladých s ich skúsenosťami s dospievaním, s intenzitou, chápe aká je dôležitá romantika pre dospievajúce deti, ktoré sa ňou zaoberajú. Bohužiaľ, je vidieť, že tento film je pravdepodobne prvým filmom s touto témou od spoločnosti FOX. Nedostatok nápadov aspoň nahradzuje sviežosť, ale to je málo.

Film Love, Simon, je príliš sladká a neprekvapivá romantická komédia pre teenagerov. Príjemne začne, príjemne skončí. Občas sa objaví nejaký vtip. Tempo je pomalé, dej však slabý. Ja osobne by som za dve hodiny pohodovej atmošky nezaplatila. Dá sa však vnímať ako univerzálny príbeh o dospievaní a ako dielo, ktoré túto tému vykresľuje s veľmi ružovými okuliarmi. No má veľkú moc povzbudivo zapôsobiť na veľa mladých ľudí. Film je natočený podľa úspešnej knihy, ktorú som však nečítala, ale plánujem ju prečítať a dúfam, že literárna predloha bude zábavnejšia a hlbšia ako tento, dajme tomu na dve hodiny, nudný film.

Čo si o tomto filme myslíš ty? Je kniha zaujímavejšia?
Podeľ sa s nami o svoj názor 😉

Nikola
Volám sa Nikola a na projekte MYSLI INAK mám na starosti spravovanie sociálnych sietí, hľadanie citátov a taktiež som spoluzakladateľkou projektu. Milujem cestovanie, filmy, seriály, rada počúvam hudbu a zbožňujem anglický jazyk.